Forumul pasionatilor CFR

Pentru adevaratii pasionati
 
AcasaAcasa  CalendarCalendar  FAQFAQ  CautareCautare  MembriMembri  GrupuriGrupuri  InregistrareInregistrare  Conectare  

Distribuiţi | 
 

 Moldova-Ucraina-Ungaria Iulie 2013

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
Karpaty
Administratori
Administratori
avatar

Mesaje : 442
Data de inscriere : 14/11/2014

MesajSubiect: Moldova-Ucraina-Ungaria Iulie 2013   Dum Noi 16, 2014 2:38 am

Luni 1 Iulie , nu stiam ce sa fac si cum mai aveam o saptamana de concediu trebuia sa plec undeva dar nu stiam unde , fac repede un mic bagaj si plec la gara dar nus tiam unde voi ajunge de asta am luat la mine si pasaportul . Ajung la gara la ora 19:25 , primul tren ce pleca era Chisinau la 19:40 , ma duc la casa de bilete internationala si o intreb pe casiera daca are un compartiment gol sa nu stau cu alte persoane iar raspunsul a fost afirmativ , exista compartimente libere , in cazul asta vreau un bilet la Chisinau , platesc 140 de lei iau biletul si fug la tren ca mai sunt cateva minute si pleaca .

Detaliile vagonului CFM pe ruta Bucuresti-Chisinau

















Toaleta







Asternutul primit



Perdeluta





Loc de fumat la capatul vagonului cheers  si la noi se fumeaza la capatul vagonului doar ca nu este spatiu amenajat .





Dimineata trenul ajunge in Ungheni Romania , aici vamesul ii da jos pe 2 calatori pe motiv ca nu au toate actele in regula pentru a trece frontiera , trenul se pune in miscare , trecem Prutul pe podul prieteniei si imediat trenul opreste in boscheti de unde se urca vamesii moldoveni de parca era trenul inamic . Vine si la mine , ii prezint pasaportul ma intreaba unde merg , ii raspund ca merg la Chisinau apoi ma intreaba daca e prima data cand vin in Moldova desi avea pasaportul in mana si se vedea clar ca mai am vizele din Ungheni de acum 2 ani dar na ........... ii raspund ca este pentru a doua oara si apoi ma intreaba scopul la care raspund frumos , turist si ea foarte mirata , turist ??? zic da , ulterior am aflat ca ei nu prea calatoresc in scopuri turistice , ei calatoresc mai mult de nevoie ca pleaca la munca in strainatate de concediu si plimbari nu prea au auzit .
Primesc stampila pe pasaport si urarea "bun venit in Moldova" , mai sta trenul cam 15 minute timp in care a trecut si un nene chipurile controlul medical Shocked , acel control se rezuma doar la intrebarea daca suferi de o boala sau esti sanatos iar daca spuneai ca esti ok pleca imediat la urmatorul compartiment .
Peste 20 de minute ajungem in Ungheni Moldova , aici se decupleaza locomotiva CFR si trenul este tras de o locomotiva de manevra care duce trenul in zona de schimbat boghiuri .



























Cateva vagoane de marfa





Este gata schimbul boghielor si suntem trasi pe linia larga unde primim si locomotiva care ne va duce la Chisinau .







Cateva poze de pe drum pana in Chisinau







Ajung in Chisinau









Ceva vagon al infra ...........





O aburoasa







Tabela cu sosiri



Tabela cu plecari



Interior



Vine si motorul modernizat la Pascani de pe ruta Ocnita-Chisinau











Bun , acum intrebarea era ce fac eu din Chisinau , sa vin acasa era prea repede si prea scurta calatoria sa continui la Kiev era acelasi pret ca pentru Bucuresti doar ca pentru trenul de 13:00 care mergea Chisinau-Moskwa nu mai erau locuri si trenul avea 16-18 vagoane Shocked  , da , atatea vagoane toate locurile erau ocupate de moldoveni care mergeau la Moskow sa munceasca la negru majoritatea ca in Moldova nu aveau ce sa faca .
Casiera imi spune sa stau pe banca si sa astept cateva minute ca poate apare un loc , ma pun pe banca si astept , dupa 10 minute ma striga sa ii dau pasaportul pentru a elibera biletul , la ei nu primesti bilet daca nu prezinti documentul de identitate si ambele se prezinta la urcarea in tren , nu urca cine vrea si cine nu vrea ca la noi . Primesc biletul Chisinau-Kiev , 470 lei moldovenesti asta inseamna cam 140 lei romanesti .
Ies pe peron si ce sa vad , o mare de oameni , toti asteptau sa plece in Rusia la Moskow in general dar erau care mergeau si mai departe pana in Siberia , ca fapt divers trenul Chisinau-Bucuresti circula 50% grad de ocupare si are 6 vagoane , Chisinau-Moskow sunt 3 trenuri pe zi toate cu cate 16-18 vagoane si nu gasesti loc in ziua plecarii deci se intelege unde calatoreste lumea din Moldova .
La 12:00 trenul este tras la peron , lumea se inghesuie la usile vagoanelor de parca nu tot locul ala il primesc . In tren am prins loc la patul de sus la cele comune , asta e ma consolez cu ideea ca e bine si asa , trenul pleaca la 13:00 si am de mers multe ore , a doua zi dimineata la 3:30 as ajunge la Kiev .

Interior vagon .











Trenul se pune in miscare si la fiecare statie se urca multa lume , astfel ca la granita vom ajunge cu toate locurile ocupate .

Prin Moldova cu trenul Moldova Express

















La 19 ajungem la granita dupa atatea ore de mers prin Moldova am trecut de Balti si Ocnita iar la Granita suntem la Valcinet . Dupa controlul pasapoartelor trenul s-a pus in miscare si dupa 1-2 km trecem Nistrul in Ucraina .
Bun venit in Ucraina !
Controlul pasapoartelor a fost mai riguros , apoi a urmat controlul cu caini pentru narcotice si dupa 40 de minute ne punem in miscare , ei , moldovenii sunt fericiti este ora 20 si mai au pana la Moskow inca 20 de ore eu mai am 7 ore si 30 minute pana la Kiev , toata lumea mananca din punga , toti au cate o punga cu mancare , fiecare dupa posibilitati , o friptura , o branza , un ou , ceva rosii si castraveti eventual si ceva peste . Au multe ore de mers , chiar zile , este un domn care zicea ca din Moskow mai are de mers inca 3 zile si 3 nopti pana in Siberia si din Moskow se aprovizioneaza bine pentru drum .
Majoritatea regreta vremea URSS , atat moldovenii cat si ucrainienii spun ca pe vremea URSS o duceau mult mai bine , atunci aveau locuri de munca si traiul era altul , acum muncesc la negru prin Rusia pe unde apuca sa poata traii de pe o zi pe alta , in Moldova nu au ce sa faca si de asta cu mic cu mare aleg drumul Rusiei . In vagonul unde am mers cel mai mic calator avea 2 ani si cel mai in varsta 65 poate si mai bine , toti mergeau in Rusia cu oreze , cu zilele , Rusia pentru ei inseamna bine .
Dupa ce toat lumea mananca se baga la somn , unu cate unu trage pe dreapta in patul lui , era ora 22:00 si ma urc si eu in patul meu de sus in incercarea de a atipii pana la 3 .
Trenul cand a intrat pe linie electrica a inceput sa mearga mult mai bine fata de liniile diesel , mai oprea iar mergea si asa s-a facut ora 3:00 cand vine insotitorul de vagon sa ma trezeasca ca peste 20 de minute ajungem in Kiev , bucuros sar din pat , ma incalt si ma pregatesc sa cobor in Kiev .
La 3:20 trenul opreste in Kyiv Pasazhysky Smile 
Ma dau jos si merg in gara , multa lume , asa ceva nu am vazut la noi poate din '90 , chiar daca era ora 3 trenurile veneau si plecau iar lumea misuna ca la manifestatie .
Ma duc la casa de bilete sa intreb de bilet pentru Bucuresti dar aflu ca doar de la casa numarul 8 se dau in trafic international , casa care se deschide la ora 6:00 , pentru tarile din foasta URSS se elibereaza bilet ca si in trafic intern de la toate casele de bilete .
Astept sa se faca ora 6 sa pot merge la casa de bilete , pana atunci ma mai invart prin gara si ma minunez de cat trafic de calatori poate sa fie in Kiev .
La ora 6:10 ma duc la casa internationala si intreb de bilet Kiev-Bucuresti , niet , nu mai sunt locuri pe 3 zile Shocked Shocked Shocked  , bun , pai si eu ce fac , deci trenul Bulgaria Express nu mai are locuri , toate sunt vandute , bun , dar inapoi la Chisinau nu vreau sa merg mai ales ca legaturile sunt proaste si ajung dupa ce pleaca trenul de Bucuresti si sa stau 18-22 de ore prin Chisinau chiar nu vreau .
In situatia asta singura tara langa Romania cu legatura directa din Kiev este Ungaria cu trenul Tisza Express , Moskow-Budapest care are si un vagon Kyiv-Budapest , tot acest tren are un vagon care merge la Beograd dar nu are rost sa fi mers pana acolo , deci intreb de locuri la acest tren si primesc raspuns ca da , sunt locuri dar nu am sa merg la Budapesta ca nu are rost ci am sa cobor in Debrecen unde trenul cu care vin soseste dimineata la 8 si la 11 am tren Debrecen-Oradea , fac eu repede in gand acest traseu ca doar stiu mersul trenurilor atat pe intern cat si cele importante pe extern si ii spun sa imi dea bilet la Debrecen , a costat 800 grivne , bilet la vagonul de dormit clasa 1 , 2 paturi in compartiment , pe moment fac paritatea 1 leu = 2 grivne deci ar fi cam 400 de lei acest bilet , Kiev-Debrecen , zic asta e nu am ce sa fac trebuie sa plec de aici ca doar nu raman aici . Ma duc la bancomat , bag cardul si scot 800 grivne apoi la casa si in 2 minute eram fericitul posesor al biletului Kiev-Debrecen , deci am sanse sa ajung acasa . Laughing 
Cand am ajuns in tara am fost la banca si am aflat ca cele 800 de grivne au fost 334.52 lei , deci atat ma costat biletul Kiev-Debrecen la dormitor clasa 1 .
Trenul pleca din Kiev la 11:07 si era ceasul 7:00 deci timp destul pentru ceva poze .

KYIV



Kyiv Pasazhyrsky



Trenuri



Loco de manevra



Cum va spuneam , la ei trenurile depasesc 16 vagoane , 18-19 vagoane .









Trenul "DNIPRO" Dnipropetrovsk-Kiev





Semnale





Vagon transport auto





Sevastopol-Kiev , vagonul 18



Un tren cu vagoane modernizate de pe ruta Harkov-Kiev







Kiev-Sankt Petersburg





Warszawa-Kiev





Vagon Bagaj



Interiorul garii









Cam atat din Kiev , s-a facut ora 10:42 si trenul Moskow-Budapest a venit , a fost atasat si vagonul Kyiv-Budapest

Interior vagon de dormit UZ













La 11:07 trenul a plecat din Kiev si a doua zi la 8 trebuia sa ajung in Debrecen dupa ce trec prin Ternopil si Lvov

In Ternopil dupamasa pe la 18



















O alta poza cu interiorul vagonului , pe culoar



Intinerariul trenului Kiev-Budapest



Cana/pahar din vagonul UZ , se observa si indicativul UZ pe partea metalica





Lvov , seara pe la 20





Tisza express in Lvov , vagonul verde era Moskow-Budapest si urmatorul vagon era Moskow-Beograd



In cursul noptii am trecut granita la Chop au fost schimbate boghiurile si dimineata la 8:30 am ajuns in Debrecen

Tisza express pleaca din Debrecen spre Budapest



Cateva poze de prin Debrecen









Trenul 6822 Debrecen-Satu Mare



Alte poze de prin Debrecen





Am fost la casa internationala sa iau bilet la trenul Debrecen-Oradea , 3065 forinti = 10.40 euro , am platit cu cardul direct la casa , simplu si comod .

Trenul 6814 Debrecen-Oradea , pleaca la 11:12 si la 14:56 este in Oradea











Interior clasa 2







Acum traseul din Debrecen pana la Nyrabrany





















Nyrabrany







Unde este linia curata este administratia MAV unde linia este plina de vegetatie este CFR , sa traiasca CFR , ce a fost si ce a ajuns , praf si pulbere . Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad 



Intram in Valea lui Mihai









Si am ajuns in Oradea



Din Oradea am luat TFC de 15:30 la Cluj , 19 lei unde am ajuns la 18:40 si din Cluj la Bucuresti autocarul la 19:30 cu doar 50 de lei iar in bucuresti am ajuns dimineata la 3:30 , acesta a fost traseul prin Moldova-Ucraina-Ungaria , CFM-UZ-MAV .

Biletele:
-Bucuresti-Chisinau 140 lei
-Chisinau-Kiev 140 lei
-Kiev-Debrecen 335 lei
-Debrecen-Oradea 47 lei
-Oradea-Cluj 19 lei
-Cluj-Bucuresti 50 lei
total: 731 lei

Vizionare placuta ! Very Happy
Sus In jos
Karpaty
Administratori
Administratori
avatar

Mesaje : 442
Data de inscriere : 14/11/2014

MesajSubiect: Re: Moldova-Ucraina-Ungaria Iulie 2013   Dum Noi 16, 2014 2:39 am

Bucuresti-Chisinau



Rezervarea , ramane la insotitorul de vagon .



Kiev-Debrecen



Rezervarea , la fel a ramas la insotitor .



Debrecen-Oradea



Sus In jos
 
Moldova-Ucraina-Ungaria Iulie 2013
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor CFR :: CAFENEA :: Reportaje si jurnale de calatorie-
Mergi direct la: